Ελέφαντας
Η αφρικανική ελεφαντίνα Σάνι κι ο ενθουσιώδης γιος της Τζόμο ξεκινούν ένα επικό ταξίδι με το κοπάδι τους, διανύοντας εκατοντάδες χιλιόμετρα στην τεράστια έρημο Καλαχάρι, από το Δέλτα του Οκαβάνγκο μέχρι τον ποταμό Ζαμβέζη. Με οδηγό τη μητριάρχισσά τους Γκάια, η οικογένεια αντιμετωπίζει την ανηλεή ζέστη, τη μείωση των πόρων και τους επίμονους θηρευτές, καθώς ακολουθεί τα βήματα των προγόνων της στην αναζήτηση του παραδείσου.
Η αφρικανική ελεφαντίνα Σάνι κι ο ενθουσιώδης γιος της Τζόμο ξεκινούν ένα επικό ταξίδι με το κοπάδι τους, διανύοντας εκατοντάδες χιλιόμετρα στην έρημο Καλαχάρι, από το Δέλτα του Οκαβάνγκο μέχρι τον ποταμό Ζαμβέζη, όπως έκαναν αμέτρητοι πρόγονοί τους. Η Σάνι και η οικογένειά της είναι από τους τελευταίους ελέφαντες που μεταναστεύουν τόσο μακριά. Έχει ένα ελεφαντάκι ενός χρόνου, τον Τζόμο, που ακόμη δεν έχει μεταναστεύσει, και, όντας 40 ετών, είναι η επόμενη μητριάρχισσα, θέση την οποία κατέχει η μεγαλύτερη αδερφή της Γκάια. Το κοπάδι της Γκάια είναι ένα από τα αναρίθμητα είδη που εξαρτώνται από το ζωογόνο νερό που κυλάει από τα βουνά και μεταμορφώνει την καρδιά της ερήμου σε μια πράσινη όαση, το Δέλτα του Οκαβάνγκο. Αλλά το τέλος της εποχής πλησιάζει και σύντομα η έξοδος θα είναι μαζική. Τίποτα στη Γη δεν είναι πιο πολύτιμο για τη ζωή από το νερό κι αυτό να είναι πιο εμφανές στην έρημο Καλαχάρι στη νότιο Αφρική, ένα από τα πιο ξηρά μέρη του πλανήτη. Το νερό υποχωρεί κι ο παράδεισος σύντομα θα γίνει σκόνη, καθώς το δέλτα μετατρέπεται σε λάκκους που εξαφανίζονται. Η Γκάια γνωρίζει ότι πρέπει να οδηγήσει το κοπάδι στην καυτή Καλαχάρι, πριν ξεραθούν όσοι νερόλακκοι έχουν απομείνει. Η επιτυχία του κοπαδιού της θα εξαρτηθεί από την εμπειρία και τη σοφία της, που έχει περάσει από γενιά σε γενιά. Αυτά τα γιγαντιαία θηλαστικά έχουν στενό δεσμό με το παρελθόν τους. Η Γκάια θα οδηγήσει την οικογένειά της σε αρχαία μονοπάτια ελεφάντων, δίκτυα γραμμών και κύκλων – όπου κύκλοι είναι οι νερόλακκοι που η οικογένεια θα χρειαστεί, για να διασχίσει την τεράστια έρημο. Πλησιάζοντας στον προορισμό, το κοπάδι πρέπει να διασχίσει τον μεγάλο ποταμό Ζαμβέζη, για να φτάσει στο ασφαλές καταφύγιο που ψάχνει. Πρέπει να μπουν στα ρηχά, όπου κροκόδειλοι κυνηγούν ελεφαντάκια, και να πολεμήσουν ένα άγριο ρεύμα που θα μπορούσε να τους παρασύρει στους Καταρράκτες της Βικτωρίας. Ευτυχώς το κοπάδι έχει τη δύναμη και την αντοχή να πετύχει και μπορεί να ξεκουραστεί, απολαμβάνοντας άφθονο νερό και φρούτα. Αλλά σε λίγους μήνες η τροφή σπανίζει και το νερό ξεκινάει το ταξίδι της επιστροφής στο Δέλτα. Η οικογένεια πρέπει να διασχίσει ξανά την άγρια αφρικανική φύση. Η πορεία δε θα είναι εύκολη, καθώς οι πλημμύρες στην Αγκόλα ήρθαν φέτος νωρίς και το κοπάδι θα πρέπει να βιαστεί. Ωστόσο, οι συναισθηματικοί δεσμοί των ελεφάντων είναι όσο δυνατοί όσο και των ανθρώπων. Όλοι μαζί, η Γκάια, η Σάνι, ο Τζόμο και η οικογένεια, τολμούν να πάρουν τον συντομότερο δρόμο, μέσα από την περιοχή των λιονταριών.