Toni Hasler keeps his cool even during difficult home births: with no doctor available, the experienced midwife delivers the baby of Fanny Brandstetter and her husband Nico. When the infant is discovered to have two broken ribs just a few days later, Toni comes under the suspicion of the police. In his desperation, the recently divorced Toni turns to his ex-wife Hanna for support.