Silver Streak
On a long-distance train trip, a man finds romance but also finds himself in danger of being killed, or at least pushed off the train.
In this wild comedy adventure, rail passenger George Caldwell (Gene Wilder) finds that a romantic escapade with a sultry secretary (Jill Clayburgh) puts him in the middle of a Hitchcockian murder plot. Leaping on and off the train, in and out of roomettes, bars and dining cars, George teams up with an amiable, small-time crook (Richard Pryor) to defy the murderer's henchmen, FBI agents and a host of other outrageous characters.