Crimson Wing
In a remote and forgotten wilderness of Tanzania, one of nature's last great mysteries unfolds: the birth, life and death of a million crimson-winged flamingos. Against a backdrop of never-before filmed landscapes, these secretive birds struggle to survive—and prevail over danger and fate—in an inspiring story that reminds us: right here on Earth is a universe waiting to be discovered.
In a remote and forgotten wilderness of Tanzania, one of nature's last great mysteries unfolds: the birth, life and death of a million crimson-winged flamingos. Against a dramatic backdrop of never-before filmed landscapes, these secretive birds struggle to survive and prevail over danger and fate. This inspiring story, set in the extraordinary "otherworld" of Lake Natron in northern Tanzania, the cradle of humankind, reminds us: here on Earth is a universe waiting to be discovered.