Snow Dogs
A Miami dentist must give up the sunshine and head for the chilling wilds of Alaska to receive his inheritance: seven Siberian huskies and a border collie. As Ted's life goes to the dogs, he rises to the occasion, vowing to learn to mush with all he's got. From thin ice to a crusty old mountain man, he must endure the ruff environment and secure the top spot in the Arctic Challenge Sled Dog Race.
Make no bones about it – here's a hilarious action-packed comedy your whole family will love. Eight adorable but mischievous dogs get the best of dog hater Ted Brooks (Cuba Gooding Jr.) when he leaves his successful Miami Beach dental practice for the wilds of Alaska to claim his inheritance – seven Siberian huskies and a border collie – and discover his roots. As Ted's life goes to the dogs, he rises to the occasion and vows to learn to mush with his inheritance. Totally out of his element, he faces challenges he's never dreamed of. There's a blizzard, thin ice, an intimidating crusty old mountain man named Thunder Jack (James Coburn), the Arctic Challenge Sled Dog Race that's only two weeks away and a life-and-death rescue. This fish-out-of water, tail-wagging comedy is nothing but doggone good fun and a celebration of family, both human and canine.