Mounirs Marokko: Een Smakelijk Avontuur
Mounir takes us to his parents' country. The route that Mounir takes is the same that he did annually in his youth on the way to his family. At the time, however, there was no opportunity to look at the culinary treasures and cultural richness that beautiful Morocco has to offer. The viewer gets to know the beautiful country, the lovely people and especially the rich Moroccan cuisine.
In Mounirs Morocco: A Tasty Adventure Mounir takes us to the land of his parents. The route that Mounir takes is the same that he did annually in his youth on the way to his family. At the time, however, there was no opportunity to look at the culinary treasures and cultural richness that beautiful Morocco has to offer. Mounir travels by motorbike from Tangier to Sefrou and with this trip bridges the gap between the Netherlands and Morocco. The viewer gets to know the beautiful country, the lovely people and especially the rich Moroccan cuisine. On the way he discovers the culture with which he was brought up and the accompanying dishes.
Mounir begins his journey in the port of Tangier, where he enjoys a Moroccan breakfast.
Mounir stays in Tangier, where he does some shopping in the Medina and enjoys Moroccan street food.
Mounir travels to Tetouan, where sea fishing is allowed and he uses his catch for a recipe.
Mounir travels to Chefchaouen, where he will make a "bissara" in the middle of the mountains.
Mounir travels to Fez where he learns how to make nougat and makes a recipe of crispy sardines.
Mounir stays in the town of Fez where he will bake bread and make his own taijine.
Mounir travels to Ahermoumou in the Atlas Mountains where he makes fermented butter with his aunt.
Mounir closes the series in Sefrou, where he sees his family again and enjoys a meal together.