Heiter bis tödlich, Morden im Norden
The ARD evening crime series mixes humor with suspense, moving between Großstadtrevier and rural cases from Schleswig-Holstein to the Swabian Alps. Former investigator Finn Kiesewetter had planned to leave police work behind and live peacefully as an organic farmer in Brandenburg, but a fire destroyed his farm. With no other choice, he returns to Lübeck, where he stays with his aunts and resumes his role as detective.
Joachim Wagner’s 75th birthday stirs old family conflicts that threaten to ruin the celebration.
Helmut Brehm finds his wife murdered while the neighbor’s boy flees covered in blood.
Antje finds comfort in friends Steffi and Yvonne after her husband suddenly leaves.
Detective Wilke is shot soon after an ex-convict blames him for wrongful imprisonment.
Teenager Celina Pöls is found murdered near an industrial site, shocking her caregivers.