Maya the Bee
A young bee named Maya leaves her hive to discover the beauty and mysteries of nature. As she explores the meadow where she lives, she meets other insects living there, plays to her heart's content, and shares her joy with her friends. Constantly amazed by her discoveries, Maya's enthusiasm is contagious!
Based on the well-known books written by Waldemar Bonsels, this is a story about a little bee that goes her own way. Her fellow bees, the batch she was born with, are content with the controlled life of the hive and happily do whatever their teacher Miss Cassandra asks of them. But not Maya! For better or worse, she's too curious and spirited to let life pass her by. If a leaf ends up floating in the pond, Maya sees it as a sailing adventure waiting to happen. If there's a flower that blooms once a year on a lonely hilltop, Maya mounts an expedition to see it. Her adventures sometimes lead her into trouble, but luckily, she has Flip, an avuncular grasshopper, and her best friend Willy to help her out.
Maya is woken up in the middle of the night by marching ants because ants never rest.
When Maya takes command of ant troops, she realizes that controlling them is not that simple.
Maya wants Willy to look after the triplets during a school trip to force him to overcome his fears.
Flip tells a legend about a magical flower that is rare and blossoms only once every 100 years.
Paul and his ants ruin Kurt’s dungball, so Kurt decides to replace Paul and his men with red ants.
Barry tames a frog named Rosita. Beeswax discovers his secret and decides to hunt it down.
Maya meets Théo, a young bee-boy with a secret. She decides to help him make new friends.
When the ants discover sugar, they refuse to share it with the other insects – causing a big fight.
Maya decides to investigate a shadow that is looming over the meadow and beehive.