The Way to Mandalay
‘The Way to Mandalay’ is a dramatic, humorous, and poetic journey through the life of John Mogensen, the man who captivated Denmark with great popular classics like ‘To mennesker på en strand,’ ‘Så længe jeg lever,’ and ‘Fut i fejemøget.’ We follow him from childhood to his first breakthrough with the vocal quartet, Four Jacks, only to be forgotten, until he suddenly explodes with his enormous success in 1971 with ‘Der er noget galt i Danmark!’