Bamse
BAMSE is a tribute to the beloved Danish musician behind classics such as "Vimmersvej," "Hvorfor går Louise til bal" and "I en lille båd der gynger." Behind the warm smile and iconic overalls lies a powerful and moving story about a man's lifelong pursuit of recognition and love. Flemming Bamse Jørgensen is the only one of 12 siblings to be given up for adoption. His adoptive father wants Flemming to take over the family factory, but to his father's disappointment, Flemming chooses music and becomes the frontman of Bamses Venner. Illuminating a divided background that leaves deep marks on Flemming's life, BAMSE is a warm and deeply human drama that tells his life story set to Bamse's greatest hits.