Priest of Evil
The film's protagonist is Senior Constable Timo Harjunpää of the violent crimes unit, known from Matti Yrjänä Joensuu's novels. He is an honest and conscientious police officer, the best of the best, who loses his daughter in a tragic way. Despite the support of his closest colleague, Constable Onerva Nykänen, Harjunpää cannot recover from the loss his family has suffered. While plotting revenge against his daughter's killer, he investigates mysterious deaths in the Helsinki metro, which turn out to be serial murders.