Une petite zone de turbulences
Jean-Pierre, a hypochondriac retiree, watches his family fall apart . His wife is cheating on him, his daughter wants to marry Philippe, nicknamed “Bac-6”, and his son Mathieu has been dumped by his lover. Amid fears of illness and revelations, arguments and score-settling erupt.
Jean-Pierre, recently retired, is a hypochondriac. Anne, his wife, is cheating on him with a former colleague from work. His daughter Cathie, divorced and mother of a five-year-old boy, lives with Philippe, a “nice” guy, whom Mathieu, Cathie's gay brother, calls “Bac-6”. When JP discovers a small spot on his skin near his right hip, Cathie announces that she is marrying “Bac-6", Mathieu gets dumped because he hesitates to invite his lover to his sister's wedding, and JP accidentally learns that his wife is cheating on him, the family's equilibrium implodes. Arguments, settling scores, insults, JP, Anne, Cathie, Mathieu, and Philippe spare no one.