Godfather of Harlem
While this story is inspired by actual events, certain characters, characterizations, incidents, locations and dialogue were fictionalized or invented for purposes of dramatization. With respect to such fictionalization or invention, any similarity to the name or to the actual character or history of any person, living or dead, or any product or entity or actual incident is entirely for dramatic purpose and not intended to reflect on an actual character, history, product or entity.
In an effort to reclaim Harlem, Bumpy searches for a dope supply independent of the Italians.
A horrific attack is the catalyst for a protest where conflicting interests cause tensions to rise.
To break Bumpy’s bank, Chin fixes a bet. As a result, Bumpy owes the winners more than he can cover.
To cover his debt, Bumpy is tasked with killing a witness testifying against the Genovese family.
Bumpy incites war between the Genovese and Bonanno families. Meanwhile, Margaret goes missing.
In the Season One Finale, Bumpy blackmails the mob to secure the safety of his family and himself.