A Murder Erased
Wu Ying Yung has been dead for eight years before his body is finally found. Lok Ying Choi suspects Chan Wing Chiu, who has an affair with the victim’s wife, Yan Fung Ping. However, senior court prosecutor Santos has his doubts. The investigator becomes investigated.
Having been demoted to a local police force by his superior officer Ma Man Chiu, Lok Ying Choi takes over a murder case being investigated by Cheung Ka Yan. The victim, Wu Ying Yung, has been dead for eight years before his body is found. Lok Ying Choi suspects Chan Wing Chiu, who has an affair with the victim’s wife, Yan Fung Ping. However, senior court prosecutor Santos has his doubts. Before his death, Wu Ying Yung was involved in rapes, drugs, and extortion. Lok Ying Choi’s relationship with gang boss Wong Kwok Wai is also questionable. As inconsistencies in Lok Ying Choi’s statement start coming to light, the investigator becomes investigated. Is Lok Ying Choi framing innocent people? How has the murder been left undiscovered for eight years, and who is the actual murderer?