The Sparring Partner
Henry Cheung partners up with his friend Angus Tong to murder and dismember his parents. Veteran lawyers defend the pair in pleading not guilty. The prosecutor suggests the murder was a calculated move for money. But the plot thickens when the lawyers begin to present their case.
Inspired by the sensational 2013 family murder, Henry Cheung partners up with his friend Angus Tong to murder and dismember his parents. In the courtroom, two veteran lawyers, Wilson Ng and Carrie Yau, defend the pair in pleading not guilty. Prosecutor Allen Chu suggests the murder was a calculated move for money. But the plot thickens when Wilson Ng and Carrie Yau begin to present their case and when Angus Tong rebuts all accusations on his own. The truth becomes all the more elusive as the defendants play the role of genius and idiot in court. In the breakroom, discussions between the nine jury members spiral into debates about right and wrong.