Thor: The Dark World
While Thor fights to restore order across the cosmos, an ancient race led by vengeful Malekith returns to plunge the universe back into darkness. Setting out on his most dangerous and personal journey yet, Thor is forced into an alliance with the treacherous Loki to save his people and those he loves...and our universe itself.
Marvel Studios' Thor: The Dark World continues the adventures of Thor, the Mighty Avenger, as he battles to save Earth and all the Nine Realms from a shadowy enemy that predates the universe itself. In the aftermath of Marvel Studios' Thor and Marvel Studios' The Avengers, Thor fights to restore order across the cosmos...but an ancient race led by the vengeful Malekith returns to plunge the universe back into darkness. To defeat an enemy that even Odin and Asgard cannot withstand, Thor sets out on his most dangerous and personal journey yet, forced into an alliance with the treacherous Loki to save not only his people and those he loves…but our universe itself.