The Great Mouse Detective
On the cobblestone streets of 1897 London, some suspicious "mousechief" sets the scene for a thrilling musical adventure. A young mouse named Olivia is on a mission to find why her father disappeared. Seeking help from famed Basil of Baker Street and his pals, Dr. Dawson and Toby, Olivia and the gang turn over every stone in their charming miniature world to save her father...and all of Mousedom.
The clues are in, the chase is on, and the case of the century is about to break wide open in Disney's greatest little mystery in history. Come along on a journey through the cobblestone streets of 1897 London, where some suspicious "mousechief" is the suspenseful start to this thrilling musical adventure. Olivia, the brave daughter of a beloved toy maker, turns to Basil of Baker Street for help with her father's disappearance. Basil's jolly assistant, Dr. Dawson, and loyal dog Toby lend a paw—and nose—as they search for clues through their charming miniature world. The final chase leads to Professor Ratigan (Vincent Price), a hard-hearted criminal. Can Basil outwit Ratigan to save Olivia's father and all of Mousedom? Contains tobacco depictions.