Taiwan Crime Stories
A four-part anthology series inspired by real-life Taiwan crime cases, including a train derailment insurance fraud case, a family annihilation case, a murder case of an elementary school teacher, and a child homicide on a military base.
This four-part anthology series retells real-life crime cases in Taiwan. A train derailment leaves insurer Wen-Qing's husband in a coma. Wen-Qing suspects foul play when fraud and her husband's affair come to light. Veteran cop Wang is called to investigate the murder of his daughter Xuan, a teacher who was violated in an elementary school parking lot. Xuan’s troubled student is the only witness. Reporter Lee has hidden motives to interview cold-blooded gang hitman Shen, who has left a trail of bodies in his wake but denies involvement in the Yeh family massacre. Fugitive Jie seeks help from his younger brother Cheng, an army soldier. While in hiding, Jie discovers a dead boy in the military camp and all suspicions point to Cheng. Jie races against time to clear his brother’s name.
A train derailment causes insurer Wen-Qing to suspect foul play, fraud and her own marriage.
The insurance fraud case draws outcry that forces Wen-Qing and prosecution out of the investigation.
A reporter seeks to find the truth behind a cold-blooded gang hitman who denies killing a family.
Lee causes gang strife but is sidelined by a leaked audio file and news of Shen's prison break.
Lee’s entrapment bring to light an old secret. A vengeful Shen is set on the real killer’s blood.
An elementary school teacher is assaulted and killed. A troubled student is the only witness.
Two brothers, a soldier and a fugitive, are embroiled in a boy’s murder on a miltary base.
An innocent soldier is tortured until he admits guilt. A fugtive works to find the truth.