Rookie Cops
A coming-of-age story that captures the challenges, spirit and passion of youth as two students at the Korean National Police University study to become full-fledged cops. Social and personal passions arise as two very different students work to achieve their dreams and aspirations in the line of duty.
Seunghyun has been in conflict with seniors who forced to discipline the students during training.
Eunkang has been accused of secretly filming the Cheongram training and now she has to leave school.
Eunkang, who could not stand the compelling Cheongram education, begins to rebel.
Seunghyun is disappointed at Eunkang, who is thinking about dropping out of school.
Eunkang decides to stay at school and accepts a blind date to find a new love with fresh emotions.
As midterms begin, students study hard to get ahead. Seunghyun witnesses Hyunseok cheating.
After the first kiss, Seunghyun and Eunkang start a secret relationship on campus.
As summer vacation begins, freshmen get ready for training at police substations.
When everyone is asleep at dawn, Seunghyun and Eunkang kiss each other while watching the sunrise.
Seunghyun finds out about Kim Hyunsoo's death, a police university student who died 10 years ago.