Air Crash Investigation
Air Crash Investigation investigates recent air disasters to uncover how and why they happened. It takes viewers on board six different flights in trouble, recreating the tension and the pressure in the cockpit and cabin. These expertly crafted dramatic re-enactments are based on transcripts of recovered cockpit voice recordings and survivor testimonies. News footage, interviews, and computer graphics all shed light on the safety issues at the heart of aviation industry controversies.
Air Crash Investigation follows survivors, family members of crash victims and air crash detectives as they piece together the evidence of the causes of major accidents. Each episode of Air Crash Investigation provides a compelling, in-depth look at one particular aspect of air safety: hijackings, mismanaged maintenance, and mid-air collisions are all dealt with in the new series, as well as the biggest aviation problem of recent years: pilots learning to cope with increased automation.