A.D. 2045. Unknown attackers ambush Macross 7 during its space colonization mission. Rocker Basara joins the battle in his red Valkyrie, fighting through song instead of force. The enemy are after human life energy, Spiritia, and Basara's singing just might be the key to stopping the war.
A.D. 2045. The Seventh New Macross Class Ship, Macross 7, is on a colonization mission in deep space carrying one million people in its fleet. The rock band Fire Bomber and its vocalists, Basara and Mylene, the seventh daughter of Captain Max and Mayor Milia, are performing aboard the main residential spacecraft, City 7, when unknown enemies attack the fleet. As the U.N. Military's elite forces struggle in battle, Basara, the band's lead singer and guitarist, joins the fray with his red Valkyrie. However, instead of opening fire, he attacks with his passionate singing, baffling both enemies and allies alike. The military soon learn the mysterious enemy are after Spiritia, the life energy of human beings. They also realize the key to winning this fight lies in the power of Basara's singing.
A.D. 2045. Macross 7 is under attack, and rock singer Basara Nekki joins the battle with his voice.
Mylene's mother insists she goes on a blind date, so Mylene seeks refuge in Basara's apartment.
Basara breaks his creed of non-violence when Mylene is harassed by some aggressive musicians.
City 7 grapples with a string of unusual incidents believed to be the work of vampires.
Mylene flies into a rage when Basara starts playing songs that are not on the set list.
Fire Bomber gets a chance for a record deal, but struggles to meet the music producer's standards.