Macross Frontier
In the year 2059, superstar songstress Sheryl Nome visits the Macross Frontier. On the day of the concert, Ranka Lee, a girl who aspires to be like Sheryl, meets pilot candidate Alto Saotome. After the concert begins, the Frontier Fleet is ambushed by unknown alien beings called the Vajra.
In the year 2059, the Macross Frontier, a super long-range emigration fleet, traverses the galaxy in search of new worlds. Over ten million people live on the residential ship of this fleet. Superstar songstress Sheryl Nome, also known as the Galactic Fairy, boards the Frontier to perform a concert. Ranka Lee is an average high school girl who aspires to be like Sheryl. As she hurries over to her long-awaited Sheryl Nome concert, she crosses paths with Alto Saotome, a high school boy in the pilot training course. The Frontier Fleet is suddenly attacked by unknown alien beings called the Vajra. Speculation surrounds the existence of the Vajra, and the Frontier Fleet is engulfed by a cruel fate.
Alto pilots the VF-25 to rescue Ranka from the Vajra. The S.M.S appears and saves them.
Alto is reunited with Ranka and Sheryl. The Vajra attack and the trio seek refuge in a bomb shelter.
Alto has joined the S.M.S. Meanwhile, Ranka is chosen to sing in the Miss Macross finals.
Sheryl orders Alto to search all over town to find her missing earring. He begrudgingly helps.
Ranka is scouted by a producer. Her friends celebrate. Meanwhile, the Vajra attack a Galaxy Fleet.
A giant Vajra aircraft carrier appears before Alto and his unit, swallowing up Luca's aircraft.
Sheryl visits after Ranka transfers to Mihoshi Academy, causing chaos. Something is stolen from her.
Michael almost shoots Alto in battle. The misfire creates friction between the two young men.
Ranka lands the leading role in a new movie when the star gets into an accident before filming.