Macross Dynamite 7
As he wanders across the galaxy, Basara makes a stop at the Planet Zola, one of the few planets on the Galactic Whales' migration path. When he gets injured in a firefight between the Whale Poachers and the Galactic Patrol, he meets the music-loving Elma and her whale-hunting father, Graham.
A year after the last battle with the Protodeviln, Basara is tired of the Fire Bomber craze, so he sets off to wander alone across the galaxy. He stops by the remote Planet Zola, a spot along the legendary Galactic Whales' migration path. When Basara gets injured in a firefight between the Whale Poachers and the Galactic Patrol, he stays with the music-loving Elma and her father, Graham, a gigantic, tenacious fisherman. Caught in the conflict between Graham, the Whale Poachers, and the Galactic Patrol, Basara is determined to have his song heard.
Basara is determined to sing for the Galactic Whales. The poachers' terrifying plans are revealed.