The Sorcerer's Apprentice
Magic is everywhere, even in Manhattan. Balthazar Blake, a modern-day sorcerer with his hands full battling dark forces, must take a seemingly average physics student, Dave Stutler, under his wing to teach the reluctant recruit the art and science of magic. Little does Dave know that the magical arts may be the key to defeating an evil sorceress and getting the girl.
Magic is everywhere, even in the middle of bustling downtown Manhattan. Balthazar Blake (Nicolas Cage) is a modern-day sorcerer with his hands full defending Manhattan against dark forces. When seemingly average physics student Dave Stutler shows hidden potential, Balthazar takes his reluctant recruit on a crash course in the art and science of magic to become the ultimate sorcerer's apprentice. Little does Dave know that the magical arts may be the key to defeating an evil sorceress...and getting the girl.