Ghost Whisperer
Melinda Gordon communicates with earthbound spirits – ghosts who cling to the living because they have unfinished business preventing them from moving beyond our plane of existence.
Melinda Gordon communicates with earthbound spirits, ghosts who cling to the living because they have unfinished business that prevents them from moving beyond the familiar plane of existence that we call life. Partially inspired by the work of famed medium James Van Praagh and of Mary Ann Winkowski, a real-life communicator with spirits, Ghost Whisperer explores the spiritual side of life and death as Melinda navigates among the dead and the living in her sometimes chilling, sometimes heart-rending and sometimes amusing attempts to act as an intermediary between the ghosts and those they haunt.
Eli's father suffers a heart attack, triggering a reunion with Eli's dead mother.
Melinda investigates a haunting at the hospital morgue involving the death of a surgeon.
Melinda is pulled into a murder mystery, when a ghost leads her to his own corpse.
A little girl, who passed away from leukemia, befriends Aiden and threatens Melinda.
Melinda must discover the truth in a family before it threatens to tear them apart.
When Melinda discovers a family secret, madness grips the hospital and Grandview.
Ned's occult anthropology professor is stalked by the ghost of a secret admirer.
A ghost who knows of a hidden munitions dump with unexploded bombs tells Melinda.
Melinda battles for the soul of a little girl, who's been trapped in a haunted house.