This sequel to the original horror-thriller picks up six months after the military has declared Britain safe from the rage virus, but a terrifying new nightmare soon begins.
Twenty eight weeks after a virus has wiped out all human life in the UK, the island is declared safe, and people start to move back, only to be attacked by thousands who have been infected by a new airborne version of the virus.