This Magic Moment
In the mid-1990s, Orlando was the epicenter of excitement in the NBA. The young franchise, led by mega-stars Shaquille O’Neal and Penny Hardaway, beat Michael Jordan and the mighty Bulls en route to the 1995 NBA Finals. They lost to the Rockets that year but it was clear this team from Orlando was a dynasty in the making. But the Magic’s moment on top was never fully realized - a classic “what-could-have-been” story, where success came fast and big and then ‘poof’, the magic was gone.
In the mid-1990s, Orlando was the epicenter of excitement in the NBA. The young franchise, led by mega-stars Shaquille O’Neal and Penny Hardaway, beat Michael Jordan and the mighty Bulls en route to the 1995 NBA Finals. They lost to the Rockets that year but it was clear this team from Orlando was a dynasty in the making. But the Magic’s moment on top was never fully realized - a classic “what-could-have-been” story, where success came fast and big and then ‘poof’, the magic was gone. Directed by Gentry Kirby and Erin Leyden.