Rodman: For Better Or Worse
An in-depth physiological journey inside the mind of 5-time NBA Champion Dennis Rodman. On the basketball court and beyond, the story of Rodman is a study of the power and perils of fame, and how complicated identity can be. The film takes viewers on a journey from Detroit to San Antonio to Chicago, from his appearance and his antics to his brilliance and his exuberance, as Rodman crafts a Hall of Fame career on his way to winning five NBA titles in all.
Beginning in Dallas, where Rodman and his family members recall a difficult and often uncomfortable childhood, the film traces his improbable rise from an at times homeless, teenaged airport janitor whose belated, extraordinary growth spurt propels him to small school stardom at Southeastern Oklahoma State, and then to the Detroit Pistons as a second-round NBA draft selection. In the pros, Rodman first becomes a role player for the future back-to-back champions before emerging as the league’s best rebounder – and perhaps the most iconoclastic figure in basketball history. From Detroit to San Antonio to Chicago, from his appearance and his antics to his brilliance and his exuberance, Rodman crafts a Hall of Fame career on his way to winning five NBA titles in all. Various media figures, friends, family, coaches and former teammates are interviewed for the film including: Michael Jordan, Isiah Thomas, David Robinson, Bill Laimbeer, Phil Jackson, John Salley and many others.