Battle for the Planet of the Apes
The fifth and last of the Planet of the Apes movies is the story of the ape civilization trying to live peacefully with human beings, who are atom bomb mutations.
The ape civilization is trying to live peacefully with human beings who are atom bomb mutations. The "Humans" plan and carry out an attack on the apes. There is also trouble within the ape community as one of their number plans a military dictatorship.