Scrapyard Supercar
Each show, Pro driver Shane Lynch sets two teams of mechanics a task of epic proportions… to build a one-off vehicle from scrapyard junk that can out-perform his top-of-the range supercar. During 4 manic days, the teams are expertly guided by head-engineer Ralph Hosier, before they hit the racetrack aiming to topple Shane’s 4 wheeled icon.
Two teams engineer scrap cars to race a Bentley Bentayga in an off-road speed challenge.
Two teams construct scrap cars to race a Lamborghini in a high-speed circuit challenge.
2 teams construct cars from scrap to go up against a Mercedes X Class in a rock crawl.