Bloody Heart
Lovers turn into political enemies amidst an intense battle for power. Lee Tae is the king, forced to abandon his love to survive a veiled feud in the palace, while Jeong must become Queen to save her own life. Set in the Joseon Dynasty, Tae and Jeong draw their swords at each other amid political conflict in this bloody romance.
Jeong confesses her love, but Tae cannot reciprocate. Park Gyewon tries to make his niece the queen.
Tae, betrothed to another, worries for Jeong. Gyewon realizes Tae's love for Jeong.
Gyewon makes Jeong a candidate for Queen under his niece's name. Tae is uneasy at her disappearance.
Jeong flees the palace during a banquet, once she finds out Tae actually cares for her.
Jeong tries to advance the selection of the Queen, while court officials urge Tae to make a choice.
Jeong demands Gyewon to free the crafters. Meanwhile, Tae spends a night with Yeonhee.
Jeong and Tae realize their feelings, but truth reveals about the death of the late Queen.
Jeong and Tae travel in disguise. Meanwhile, Yeonhee tries to expose Jeong's fake identity.
The Queen Mother's rule becomes imminent. Jeong hides Tae, but the Queen Mother foils her plan.
Tae tries to get Jeong out of the palace. Jeong meets with the Queen Mother to save Ttonggeum.