The Finest Hours
When a massive winter storm traps more than 30 sailors on a fast-sinking ship, four U.S. Coast Guard members set out to rescue them in a 12-seat boat, braving 60-foot waves and hurricane-force winds, in a heroic action-thriller based on a true story.
Based on the extraordinary true story of the greatest small-boat rescue in Coast Guard history, this is a saga of courage, loyalty and honor in the face of overwhelming odds. When a massive storm strikes off the coast of Cape Cod, it rips a T-2 oil tanker in half, trapping more than 30 sailors on its rapidly sinking stern. As Captain Bernie Webber (Chris Pine) and his crew set out in a 12-seat rescue boat to save them, Chief Engineer Ray Sybert (Casey Affleck) struggles to buy his men more time. This gripping tale is packed with heroic larger-than-life action, driven by the men’s faith in their mission, themselves and one another.