Finding Michael
In 1999, Michael Matthews became the youngest Briton to summit Mount Everest. But three hours after he summited, he disappeared and was never found. Twenty-three years later, his brother, entrepreneur and broadcaster Spencer Matthews sets out on a journey to find him. Teaming up with 14 peak record holder Nims Purja, the recovery team faces extreme challenges as the weather closes in. This film contains scenes that may be disturbing to some viewers. Viewer discretion advised.
In 1999, Michael Matthews became the youngest Briton to climb Mount Everest. But three hours after he summited, he disappeared and was never found. Aged ten when Michael went missing, his brother, entrepreneur and broadcaster Spencer Matthews, always struggled to accept his death. Over twenty years later, Spencer receives a photo of a body on the mountain that could be Michael. He heads to Nepal and recruits Nims Purja, the world '14 peak' record holder, to lead a team and search Everest's ‘Death Zone’ to try to find Michael. Once at an extreme altitude of over 8000m, the team relies on a ten-man search crew, armed with drones and the skillset to go off the summit lines. But as the weather closes in and with time against them, they face a series of unexpected challenges.