Cindy finds out the house she lives in is haunted by a little boy and goes on a quest to find out who killed him and why. Also, Alien "TriPods" are invading the world and she has to uncover the secret in order to stop them.
The fourth installment to the scary movie franchise spoofs both current fright films and the superhero genre. Anna Faris and Regina Hall are back as the lovable, dim-witted Cindy Campbell and her self-serving, sex-crazed pal Brenda respectively. They are joined this time around by Craig Bierko as the cute, but utterly clueless, Tom Ryan. Together, they battle to save the world from a ruthless alien invasion. Cindy Campbell moves in next to Tom Ryan because she's taking care of an old lady. She finds out the house is haunted by a little boy and goes on a quest to find out who killed him and why. Also, alien "triPods" are invading the world and Cindy has to uncover the secret in order to stop them.