Out of My Mind
Melody Brooks, a sixth grader with cerebral palsy, has a quick wit and a sharp mind, but because she is non-verbal and uses a wheelchair, she is not given the same opportunities as her classmates. When a young educator notices her student’s untapped potential and Melody starts to participate in mainstream education, Melody shows that what she has to say is more important than how she says it.
Melody Brooks, a sixth grader with cerebral palsy, has a quick wit and a sharp mind, but because she is non-verbal and uses a wheelchair, others often view her with pity and discomfort. Though she has fierce advocates in her parents, Melody yearns to be seen and heard by the world around her. When a young educator notices Melody’s untapped potential, she encourages Melody to participate in mainstream education. Against numerous odds and challenges, Melody leads her school’s quiz team to success. Along the way, Melody uses her newfound voice to inspire courage in her family, her principal and peers, an eccentric neighbor, and even the family goldfish.