Street Genius
Tim Shaw takes his own irreverent brand of science and engineering to the streets of America as he looks to amaze and dumbfound in equal measure. He challenges the people he meets, and the audience at home, to predict the outcome of a series of ever more spectacular experiments before uncovering the science behind the jaw dropping outcomes.
Tim Shaw takes us on a Vegas road trip to reveal the weird science of gasses, guts and goal kicking.
Tim Shaw shows how a single adjustment to everyday situations can create truly explosive outcomes.
Tim Shaw lifts the lid on science with the help of balloons, diaper bags and baseball pros.
High Pressure and High Tension feature as Tim Shaw demonstrates the truth about the world.
Tim Shaw uses fire, water and even man-made lightning to show us why things do what they do.
Exploding weather balloons, bursting steel tanks, obliterated watermelons, and wood-fueled rockets!
Tim Shaw investigates muscles, magnesium and mystifying science in Street Genius.