Prince of Persia: The Sands of Time
It's a race against time when rogue Prince Dastan reluctantly teams up with rival Princess Tamina to safeguard a magical dagger that gives its possessor the power to reverse time and rule the world.
In medieval Persia, an adventurous prince teams up with a rival princess to stop an angry ruler from unleashing a sandstorm that could destroy the world. After Prince Dastan is tricked by a dying vizier to unleash the Sands of Time, it's up to the prince and the princess to wield the mystical Dagger of Time and return the sands to the hourglass.