Washington Black
An epic-scale, adventure story that follows artist and scientist George “Wash” Black as he embarks on a globe-trotting adventure with the help of a strange flying machine. His journey takes him through America, the cold Arctic seas, the gothic spires of old Europe, and the deserts of North Africa, all while staying one step ahead of a deadly bounty hunter.
In 1837 Halifax, inventor Washington Black chases flight while haunted by his past.
Young Wash and Titch flee a plantation in the Cloud Cutter but crash onto a pirate ship.
Young Wash, Titch, and Theo head to Virginia to confront truths about Titch’s father.