Walt Disney Animation Studios: Short Circuit Experimental Films
If you could tell any story with the team of talented artists at Walt Disney Animation Studios, what would you create? Welcome to Short Circuit, an experimental, innovative program where anyone at the Studio can pitch an idea and get selected to create their own short film.
A young boy's thoughts are revealed in the form of a physical thought bubble during school.
A story centered around the meaning of creating a home and the life that it holds inside its walls.
Grim desperately wants to win his work competition, but a bike race shows him there's more to life.
A newly-formed raindrop falls to earth for the first time and has an uplifting adventure.
A luminous stag bounds through the universe, leaving a galaxy of stars in its wake.
A law-abiding citizen must find his inner strength to cross the street at a light that won't change.
With every visit to his hometown, a young adult starts to face the inevitable: change.
On a dreary morning, a girl learns how the power of laughter can lift her sullen fellow bus riders.
Two creatures living in the depths of a dark cave engage in a battle of acoustic one-upmanship.