Dear Imelda
In rural Ireland, the unwanted open-ended arrival of grandson Ciaran to his grandmother Imelda's traditional home forms an unexpected bond to unite generations and connect lost friends.
Set within the vast countryside of rural Ireland, 'Dear Imelda' follows the unwanted open-ended arrival of grandson Ciaran to his grandmother Imelda's traditional home. Desperate to cling to her independence, Imelda disputes the need to have Ciaran dropped into her life, especially when he takes the presumption of installing something that he requires to work from home: the internet. In an attempt to mediate the ongoing friction, Ciaran demonstrates the benefits technology could contribute to his grandmother's off-the-grid lifestyle. In doing so, he discovers that he has the ability to play a vital role to a friendship on hiatus some 60 years.