Guerrieri - La regola dell'equilibrio
Guido Guerrieri is a brilliant lawyer and boxing enthusiast, caught between success and vulnerability. Nostalgic for the love he has lost with his wife Sara, from whom he is separating, Guerrieri tackles cases in dramatic courtroom defenses with insight, sensitivity, and rhetorical skill.
Guido Guerrieri is a brilliant lawyer and boxing enthusiast, caught between success and vulnerability. Nostalgic for the love he has lost with his wife Sara, from whom he is separating, Guerrieri tackles cases in dramatic courtroom defenses with insight, sensitivity, and rhetorical skill, including a client who emerges like a ghost from his past, the mysterious disappearance of the young Manuela, the murder of a female biology researcher, and above all, the case of an old friend, Judge Larocca, a respected magistrate accused of corruption.
Guerrieri defends his former bully Fabio Paolicelli on drug trafficking charges.
As Guerrieri calls lawyer Macrì to testify, Judge Larocca's case faces complications.
As Guerrieri investigates with Caterina, Manuela's case reaches a decisive turning point.
A young bartender and Nadia’s protégé Angelo is accused of murdering biologist Elena Longo.
The case of Maestro Quintavalle prompts Guerrieri to question the efficiency of the justice system.