Unter anderen Umständen - Im finsteren Tal
Jana Winter assumes command of the precinct in Schleswig, replacing Brauner, much to Hamm's dismay. To avoid being transferred, Brauner escapes to Bad Gastein but is shot while on a hike. It is unclear whether he was the intended target or if he saw something dangerous. After suffering a serious relapse into alcoholism, Brauner cannot remember the attack or what led to it.