Emma, Rikki, and Cleo are convinced they've lost their powers, leading them to enjoy typical activities like swimming and shopping, only being cautious to avoid getting splashed. Lewis, however, is aware that they are still mermaids. As the next full moon approaches, their return to normalcy is abruptly disrupted, signaling an end to their brief taste of ordinary teenage life.