Three friends, Cleo, Emma, and Rikki, enjoy life on Australia's sunny Gold Coast. During a boat trip, they end up on the mysterious Mako Island and become trapped in a volcanic crater. To escape, they must dive through an underground lake bathed in moonlight, leading them to the ocean.