Türkisch für Anfänger
Lena is 16, and until now, family for her has meant a shared apartment with her younger brother Nils and her mother Doris, a psychotherapist. But then, her mother Doris falls in love with Metin of all people, a Turkish forensic investigator with the criminal police. The result: they all move in together to build a happy family life.
Lena and Cem cover up their failures. Lena dreams of becoming a journalist, but she still loves Cem.
Cem wants to be a rapper, but has to work for the police while Lena is doing an internship.
Lena and Kathi are competing for an internship, while Yagmur is thinking about physical contact.
Cem runs an illegal business to impress Lena. Doris doubts that Grandpa Hermi needs help.
Cem gets caught up in a web of lies when Grandma gets involved in criminal activities.
Cem and Costa are afraid of going to jail, while Doris's grandpa fights aging with yoga.
Cem and Costa are doing community service, while Doris is battling wrinkles and a midlife crisis.
Metin is shocked by Doris's transformation. Lena and Cem face a crisis in their relationship.