The Wave
The alarm goes off at the avalanche center in the Geirangerfjord. The landslide, which geologists have feared, is a fact and a giant tidal wave is on its way to Geiranger. The experienced geologist Kristian Eikjord is suddenly in the middle of the worst nightmare of his life.
The alarm goes off at the avalanche center in the Geirangerfjord. The landslide, which geologists have feared, is a fact and a giant tidal wave is on its way to Geiranger. The experienced geologist Kristian Eikjord is suddenly in the middle of the worst nightmare of his life, as he is separated from his family, and it is ten minutes until the cascading inferno hits. It will be a vital battle against the clock, before the most powerful forces of nature Norway has ever seen hit land.