The Tuck Rule
Twenty years after one of the most controversial plays in sports history, Tom Brady and Charles Woodson sit down together and look back, for the first time ever, on their fateful collision that snowy night in Foxboro, and how deeply it impacted football history.
The Tuck Rule. An otherwise obscure entry in the NFL rulebook that evokes one of the most controversial plays in all of sports history because without the Tuck Rule, Tom Brady wouldn't have won his first playoff game -- and who knows where destiny might have gone from there. But whether what happened on January 19, 2002 was divine providence, a terrible call, the right call, or a deeper conspiracy, one thing is certain: the life of Tom Brady, as well as the life of the Hall of Famer who hit him on the play, Brady's former college teammate Charles Woodson, were forever changed by their collision on that snowy night. Now twenty years later, TUCK RULE looks back on such a fateful moment in time. Along with an exclusive sit-down between Tom Brady and Charles Woodson, interviews include referee Walt Coleman, Robert Kraft, Bill Belichick, Tedy Bruschi, Troy Brown, Willie McGinest, Mark Davis, Tim Brown, Eric Allen and Lincoln Kennedy.