The Family Stone
Chaos reigns when a son, intent on proposing to his uptight girlfriend, brings her home for Christmas and his entire family hates her, except for his off-beat brother, who is instantly smitten.
THE FAMILY STONE is a comic story about the annual holiday gathering of a New England family, the Stones. The eldest son brings his girlfriend home to meet his parents, brothers and sisters. The bohemian Stones greet their visitor – a high-powered, controlling New Yorker – with a mix of awkwardness, confusion and hostility. Before the holiday is over, relationships will unravel while new ones are formed, secrets will be revealed, and the family Stone will come together through its extraordinary capacity for love.