Solaris
A psychologist on a planet that may be a monolithic supreme being is confronted with a corporeal incarnation from his imagination his young wife who killed herself on earth a decade ago.
Superstar George Clooney turns in a stellar performance in this thrilling sci-fi movie from Academy Award winners Steven Soderbergh and James Cameron. Aboard a lonely space station orbiting a mysterious planet, terrified crew members are experiencing a host of strange phenomena, including eerie visitors who seem all too human. And when psychologist Chris Kelvin (Clooney) arrives to investigate, he confronts a power beyond imagining that could hold the key to mankind's deepest dreams... or darkest nightmares.