The Cat from Outer Space
An offbeat physicist, his girlfriend and an odds-playing coworker try to help an extraterrestrial cat fix his spaceship before the U. S. Army and a power-hungry businessman can snatch the cat and his out-of-this-world technology.
Cosmic comedy is on the prowl when an extraterrestrial cat named Jake is forced to crash-land his spaceship on Earth. Befriended by an offbeat physicist named Frank, Jake leads Frank, his girlfriend Liz, their gambling-obsessed coworker Link, the U.S. Army, a master criminal and a team of baffled scientists on endless escapades during his unscheduled and hilarious visit.